London hittills

Här kommer en liten mini update på vad jag har gjort so far i London! 
 
19/9
 
Vi gick på en guidad tour av "legal London" för att se lite hur jurister och advokater har det här i London och hu det funkar. Vi fick höra historiska anekdoter och moderna historier om juridik i London. 
 
Efter turen så hade Study Abroad anordnat en båtfest för alla utbytesstudenter. vi åkte upp och ner på Themsen ett par gånger medans solen gick ner! 
 
Den 22/9 så gick Miki, Nat och jag ut i Picadilly på ett ställe som heter Cafe de Paris. Stället var skit men vi hade kul. Smack your bum!! Dagen efter hade vi en sunday roast dinner här hemma med Nats bästa vänner! 
 
 
Den 24/9 började skolan på riktigt. Mina måndagslektioner var dock inställda och hela mitt schema var inte färdigt (och blev inte fördigt förens 3 veckor senare...) 
 
Den 25/9 så träffade jag amanda och Linda som var i London på en liten resa. Vi gick på väärldens godaste Afternoon Tea på Franco's som ligger på Jermyn street. Verkligen en riktigt brittisk upplevelse, rekomenderas! 
 
Efter Tea time så åkte jag till Camden för att träffa mitt ex för första gången på ett år och fyra månader. Förnekar inte att vi har extremt roligt ihop och Camden är en fantastisk och hipp stadsdel! 
 
Den 27/9 så träffade jag några tjejer från skolan och tanken var att vi skulle gå på en fest som Juridiska förening här fixat. Då deras fest totalt sög så gick vi en promenad genom Soho ner till Picadilly och åt fish and chips! Det var gott förutom the mashy peas! 
 
Sedan gick vi hela Regents street till Oxford Street. 
 
Efter att jag hade sprungit på en visning så åkte jag till Madelon och marylebone campus där det vankades korridorsfest uppe i penthouset! 
 
Festen var inte slut förens seeeent in på småtimmarna...
 
Den 29/9 fyllde Nats vän år och vi åkte till Blackheath och gick på en riktigt riktigt Engelsk pub och hängde med riktiga britter en kväll! 
 
Den 2/10 hade jag en riktigt turistig dag med Madelon från Holland. Vi besökte Buckingham Palace, Big Ben, Westminster Abbey etc. Dessutom åkte vi London eye vilket var sjukt coolt, man såg hela London! 






Utöver allt detta så har jag:

Hälsat på på Nats café och ätit riktigt god morotskaka och druckit te.
Gått i skolan också, faktiskt... haha



Åkt massa tunnelbana och äntligen fått mitt student oyster card som ger mig rabatt på kollektivtrafiken! 


 
 
Jag har även:
 
Gått på en dejt utan att veta om att det avr en dejt (förtjänar ett eget inlägg) 
 
Åkt på skolresa till norra England och York (förtjänar ett eget inlägg) 
 
Fyllt 23 år och haft en fantastisk födelsedag! (förtjänar ett eget inlägg)
 
Så det var en liten update på vad jag hittar på här borta på ön. Det händer så mycket och det är så kul att det gör det. jag gillar varje dag här, jag gillar att träffa nya människor och jag gillar att göra denna stad till min egna!! 
 
PUSS! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0