En onsdag i London

Det är de små grejerna i livet som gör det. Det är dessa fantastiska onsdagar. Att åka och titta på en väns konsert i Clerkenwell. En vän som du träffat en vecka tidigare som råkar vara en av Englands bästa violinister och en av Englands bättre grabbar. Att falla i kärlek när Bach spelas och att sluta ögonen och låta musiken föra tankarna. Att på samma gång få avnjuta lite Cabaret, afrobeats och spendera en kväll med musiker och skådisar. Att sedan dra vidare till ett ställe där vem som helst får jamma på pianot och tunnor är bord och killar i mustach för movember är dagen rätt.

Det som gör det är att cykla hem i ett isigt London via kanalen. Det som gör det är att få cykel-sällskap av en nyfunnen kille som insisterar på att jag inte får cykla själv. Som sedan droppar en säker och hel och säger att man är vacker och sedan lämnar hans nummer och mig ifred. Utan att vilja något, bara att följa någon som är vacker hem.

Det mina vänner är en onsdag i London, kommer aldrig tröttna!

Idag har jag kommit på att lycka inte är hur mycket man har, vart man bor eller vem ens pojkvän är. Lycka kommer inifrån, det är en sinnesstäming. Jag är lika lycklig i Stockholm som i London, jag är lycklig. Det handlar bara om att jag vill testa något nytt och hitta ny erfarenhet. Är man inte lycklig från hela själen kommer man aldrig att vara det. Hur bra på pappret man än har det.

Det finns bara nu och vi måste leva!
xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0