23 år och egen lägenhet

Den 8 oktober fyllde jag i vanlig ordning år. Denna gång 23 år och det firades rejält. 
Till att börja med så fick jag min favvomiddag - tacomiddag - lagad åt mig när jag kom hem till Miki, Nat och Caroline i Greenwich efter skolan! Mums. Minns att jag satt i trappen ner till köket medans dom lagade maten och vi kollade på töntiga klipp från Dawsons creek! Sedan gav jag mig ut i vimlet närmare bestämt Hoxton Square och Elecctricity Showrooms för att möta upp nya vänner från skolan och fira. (Då visste jag inte att jag dagen efter skulle gå och titta på en lägenhet 10 min där ifrån som jag senare flyttade in i). Jag bjöd på mousserande och vi hade en trevlig kväll som avslutades på Alexander Fleming (studentbostäder) med god mat och mycket skratt. 
 
På lördag var det dags att åter igen fira mig. vi började med en långfika på Nats cafe följt av marknad i Greenwich där jag köpte mig en assoft fransväska i turkost. Sedan firade vi genom att gå ut och äta Libanesisk i soho med Greenwich gänget! Det var öven min sista kväll då jag skulle flytta på söndagen! Riktigt god mat och vi rullade hem!! Fina fina gänget. Är så tacksam att jag hade dessa fantastiska människor omkring mig i början av min tid här. Kommer alltid minnas Greenwich som mitt första hem i London och tittar bara tillbaka på den tiden med enrom glädje! 
 
Veckan avslutades med en flytt till Hoxton. Miki hjälpte mig och efter massa om och med (ingen overground, ersättningsbuss, fel buss och taxi) så kom jag fram. dock utan täcke och kudde och första natten blev kall med endast påslakan och en klädstoppad kudde. Men nu var jag liksom hemma. Nästkommande dagar spenderades med att fixa i ordning med lägenheten. Jag bor med en ortoligt trevlig och skön kille som heter Daniel. Daniel är halv britt och halv svensk men vi pratar för det mesta engelska. Daniel jobbar med musik och är aldrig hemma. Han kan komma in i mitt rum på en onsdag och säga "vi ses på söndag". Hittils har det funkat super bra ihop! En tripp till ikea åkte Miki och jag på också och botaniseare bland familjära grejer och åt Köttbullar och drack lingondricka! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0