Maj

Har inte glömt min blogg har bara varit väldigt upptagen med allt som måste göras. Varit på turné mer än vad jag har varit hemma. När jag väl är hemma vill jag ta det lungt och ta tag i sånt jag inte kan göra på turnén.

Jag har märkt en förändring denna vår. När jag satsar så mycket som jag gör på skola och karriär så har jag märkt vikten av att satsa på mig själv mer också. Jag kan längre inte hålla på att vara folk till lags hela tiden och tippa på tårna runt människor. Jag måste omge mig med folk som är lättsamma. Är nån jobbig eller irriterande så säger jag det, stöter jag på problem så löser jag det. Behöver jag vara otrevlig så behöver jag det. Är någon puckad så är det inte mitt fel och inte mitt ansvar att lära dom. Lite så känner jag.

Igår kollade jag ikapp några Gossip Girl avsnitt och medans dom flesta kanske tycker att Lily börjar bli extremt elak som utnyttjar sin makt och tänker på sig själv i första hand så kände jag med henne. Jag fann inspiration. Självklart ska man inte vara självisk etc men har någon gjort fel mot dig så har du ingen skyldighet att vara den personen till lags. I denna värld som råder måste man göra allt för att hålla sig på topp och man kan inte låta folk trycka ner en genom att vika under.

Kanske låter jag extremt arrogant, kanske är detta en fas. Hur det är så känner jag just nu att jag måste sätta mig själv i första hand, de som ger mig bra enegri i andra hand och sedan sålla bort de som inte ger mig nåt.

Idag åker vi till Åtvidaberg på turné, sedan Lindesberg och Kopparberg. Nån dag ska jag skriva mer utförligt om turnén. Tills dess får ni nöja er med denna artikel:



xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0