Hej nya, hej då gamla.

Vårterminen 2012 har officiellt börjat och det märks. Jag har fullt upp med jobb/plugg/ILM. Idag va det inte en enda lugn stund på jobbet. Efter det var det dags att fixa med ILM inför orientation day för dom nya internationella studenterna. Det var en mini mässa där vi representerade JF och pratade om ILM. Det gäller att vara charmina och spotta mycket ord och information på kort tid. Sedan plockade vi ihop och jag hade en liten stund tills jag skulle upp på scen och prata inför 300 utbytesstudenten. Det är ju inte lika många som på hössterminen då vi fyller hela aula magna med typ 700 pers. Handen darrar lite när den håller i micken först men sen glömmer man det, jag tycker det är skit kul att stå på scen, det är ju min grej liksom.
Imorgon är det jobb och kickoff för faddrarna. På onsdag ska jag sitta i studentpanel inför över 500 nya studenter som kan fråga vad dom vill och även twittra in frågor med hashtagen #valkomstdagvt2012.
Efter studentpanelen är det dags att bege sig till Stadsbiblioteket där jag ska stå ännu mer på scen. Vi ska spela delar ur Sezuan och detta kommer att live streamas på nätet via denna länk: http://biblioteket.stockholm.se/kalender/kan-man-vara-god-i-en-ond-v%C3%A4rld
Missa inte!
Fulla puckar i mitt liv med andra ord.
Nu ska jag berätta om den stora avskedsfesten i lördags. Det var en stor hej då fest för alla utbytisar som åker hem efter en termin :( Riktigt kul hade vi på gamla goda äckliga Lappis! Många körde uppesittarkväll medans dom väntade på sina flyg. Jag älskar att festa i utbyteskretsarna. Dom är intressanta, fyllda med energi och dom flesta vet vem jag är även fast jag inte vet vem dom är ;) Känner mig alltid som en kändis när dom kommer fram och typ "oh you're that law girl". Men hade en fantastisk natt med fantastiska människor. Och det är bästa är att vissa faktiskt är kvar några veckor till/hela terminen!
I lördags på goingawayparty!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0