Förra söndagen

08.30 anländer jag teatern. Jag sitter med mina hörlurar och lyssnar på Noah and The Whale medans jag övar manus i väntan på att få pröva min kostym. Ingen kostym ännu så jag går ner och repar text med A inför en scen vi ska repa med regi senare. Kostym ropar på mig och det är dags att bli fittad i min kostym. Allt sitter bra på första försökert, bra gjort sömerskor.
Blir iväg slussad till mask där en väödigt udda sminkning läggs på och en provisorisk håruppsättning. Det är skönt att sitta och blunda i sminkstolen när man är trött. Efter smink repar jag lite mer manus och sedan går ner och repar med regi. Efter det är de dags att dra några massscener innan lunch. Lunchen är över snabbt och ett genomdrag av akt 2 väntar. Det är koasigt men vi tar oss igenom och för första gången känns det som att det sitter!
Allt detta går fort att skriva men det tog 10 timmar. 18.00 var vi färdiga och jag var tröttare än tröttast då jag faktiskt även har pluggat 3 ämnen som jag har tentat denna vecka!
Imorgon väntar ännu en workshop och jag är kallad i sminket 08.45! Upp i ottan helt enkelt. Men det är skönt att denna vecka är över. Jag känner att kroppen har slappnat av då jag känner trötthet, alla andra dagar har det varit fokus och jag har varit uppe länge och pluggat.
Här ser ni mig på teatern i mask och kostym. Killarna tycker att jag liknar princess leia i star wars haha!
Så här såg det ut när en extremt trött jag kom rullandes hem!
Där kom iallafall en liten status uppdatering. Trots 4 färdiga tentor så har jag fullt upp nå framöver också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0