Jag vill inte skryta men....

Jag gjorde det! Jag gjorde det!!! Let me break it down to you!

Allt började när året slog 2012. Det var kallt ute men det var ett nytt år och jag var extremt taggad!

Jobb:
I Januari så jobbade jag 52 timmar. Hittils i februari har jag jobbat ca 25 timmar. Sammanlagt 77 timmar!

Skola:
I början på Januari så hade jag en redovisning och en opponering.
Vecka två var intensiv: Tisdag=En flervalstentamen i Allmän Rättslära. Onsdag=Internationell Privaträtt. Torsdag=Inlämning av hemtentamen. Fredag=Tentamen i Associationsrätt.
Vecka 5 så skrev jag en tenta i företagsekonomi. Vecka 7 skrev jag tenta i förvaltningsrätt. Utöver det har jag läst en kurs i Engelska.
Alltså: 6 tentor, 30.5 hp på sex veckor!

ILM:
Har varit internationell överfadder i Juridiska föreningen. Jag har från nyår fram till nu haft 6 lyckade event inklusive planering samt, administrativt arbete och uppdrag på email.

Teater: Har spelat en stor roll I "Den goda människan från Sezuan". Första helgen i februari spelade vi 4 föreställningar samt 2 genrep. Vi spenderade också 12 timmarsdagar på teatern hela den veckan. Utöver det så har vi repat i snitt ca 6 timmar per vecka hela januari. Vi gjorde också ett framträdande på Stadsbiblioteket den 28e Januari där vi spelade utvalda scener ur föreställningen.

Jag har även spelat två föreställningar ur musikalen Spara och Slösa för inköpare som jag åker på turne med i vår, detta inklusive rep. Innan föreställningen så kom tidningen Lyckoslanten och gjorde ett reportage om mig och hur det är att jobba som skådespelare.

Allt detta har alltså hänt bara detta år och det har gått knappt en och en halv månad. Jag har jobbat så hårt och jag har kämpat och kämpat. Jag har sagt nej till mycket sociala aktiviteter och bara valt att spendera viss tid med typ vänner som lämnat sverige för att jag skulle nå mina mål. Och nu är jag nästan framme. Jag är så himla glad och lättad nu, jag skrattar och hoppar. Det känns som att jag har kommit ikapp.

Igår så gjorde jag typ 7 ärenden med grejer jag behövde göra. Nu kan jag fokusera min tid på mitt examensarbete, jobb, utbytesansökan, studier, sociala livet och vänner!

Jag har valt detta själv och jag klagar inte. Nu vet jag att jag kan göra allt om jag vill! Ingen kan stoppa mig, inget kan distrahera mig. Jag är så himla bra! Jag mår en miljoner gånger bättre nu när jag fokuserar på mitt liv istället för att tillfredställa andra hela tiden, va en bra vän, flickvän och allt sånt. Om man verkligen tycker om mig så ska man låta mig kunna gå så långt jag kan och inte stoppa mig och inte hindra mig. Man ska vara vinden i min rygg och klappa händerna när jag lyckas. Annars är ni inte värda min tid.

Nu ska jag fortsätta på mitt motivationsbrev. Imorgon är sista dagen för ansökan och jag är så taggad!!

Jag visste att detta år skulle bli mitt år för detta år bestämmer jag över mig själv! xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0