När allt kommer igång igen (måndagar)

På måndagar känns det som att hela världen börjar rulla igen efter att ha legat på stand by ett tag. Mailboxen plingar flera gånger i timmen och det finns plötsligt massa saker att göra. Just denna måndag har jag överöst med massa mail om saker folk vill att jag ska göra. "Fixa den festen, sitta i den styrelsen ett tag, maila den listan, koreografera det stycket, jobba den dagen också, gör si, gör så". Grejer som jag brukar vara snabb att nappa på, jag har ju faktiskt indirekt tackat ja till dessa grejer genom att göra det jag gör, och jag tycker ju faktiskt om att vara upptagen och ha många bollar i luften.

Ett email fick mig dock att ledsna. Det har lite att göra med den otacksamhet jag kände i helgen efter Halloweenfesten. Det känns som att jag fixar och donar och anpassar och går med på och är trevlig etc. och att folk inte varje gång uppsakattar det jag gör. dom tar det för givet och ser det som en chans att kunna "utnyttja" mig ännu mer, kräva ännu mer utav mig. När jag såg detta mail som jag vet indirekt har att göra med en av dom personerna som kanske behandlade mig värst i helgen så ledsnade jag lite. Det är dags för mig att sätta ner foten och sätta lite krav. Det är dessutom dags att ifråggasätta lite av det som kommer upp på tal. Det är enkelt att folk utåt beskriver det som en bra idé och ett gott sammarbete men att orsaken till det kanske har en djupare självisk mening.

Det är kankse dags att strunta lite i att vara folk till lags och att folk ska tycka om mig, det är kankse dags att börja tänka på mitt eget bästa och vad jag själv kan vinna på allt. Det ska bli spännande att svara på detta mail nu och se vad utfallet kommer att blir.

Men för att sammanfatta så är det dags att göra egen vinning och sluta vara till lags. Detta för att folk ändå inte säger tack i de flesta fallen.


Miss Universe/Stockholm University?

Det jag sysslar med denna höst är ju trots allt:
-Juridikstudier på heltid, sjunde terminen
-Samordnare för internationella fadderiet
-Jobbar 10-15 timmar i veckan
-Spelar biroll och hjälp stagear/koreograferar Sezuan med TA med premiär i februari.
-Tränar ett par gånger i veckan
-Jobbar på mitt CV och söker praktik/utlandsstudier
-Värderar mitt sociala liv väldigt högt

Men jag gillar det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0