ett år

Ni vet när man plötsligt kommer ihåg vad man gjorde för exakt ett år sen. Inte för att det var nån speciell högtid eller så utan bara att man kommer ihåg vad man gjorde denna onsdag för ett år sen. Jag packade mina väskor för att jag nästa dag skulle åka till Lindvallen. Sedan åkte jag och lämnade dom på Lappis där dom skulle bli upphämtade nästa dag medans jag skulle bli upphämtad efter första repet på teatern inför Djurfarmen. Oviktigt. Jag kan inte låta bli och slås av svindel när jag tänker på att ett år har gått sen dess. När jag tänker på den dagen känns det som om det va nyss. Men när jag tänker på allt som har hänt det senaste året skulle den där onsdagen lika gärna kunna varit en onsdag för flera flera år sen.

Mycket är det samma men allt har ändå ändrats, jag har ändrats. Jag längtar till december för alla mina fina människor kommer till Stockholm. Vissa stannar bara över jul men andra stannar "för alltid". Jag längtar så jätte mycket. Men samtidigt är det lite läskigt för allt har ju ändrats? Äh strunt i det, vänner är ju alltid vänner!

Men men det var bara så fantistiskt att inse vart jag va för ett år sen och drömma tillbaka lite i tiden. Jag lovar att jag för ett år sen täntke undr vad jag gör om ett år. Och här är jag nu. Lite skoltrött, en tenta runt hörnet, Juridiska föreningens årsbal på lördag och en ofärdig klänning och look över huvud taget. Men det gör inget för jag har ju planerat bra så jag hinner. Jag hinner alltid. Det är därför jag aldrig är stressad för jag vet att det liksom ordnar sig.

Så skulle jag vilja vara där jag va förra året eller där jag är idag? Jag hade väldigt kul förra året, mycket spännande saker som hände och många "firsts". Men det är mycket jag inte skulle vilja göra om heller. Saker som jag liksom har gjort, lärt mig av och gått vidare ifrån. Så om jag fick välja skulle jag vilja vara där jag är just nu, mest för att det är livets gång och man ska inte mess with life.

Okej nu babblar jag alldeles för mycket i väntan på att få sluta jobba så jag kan åka hem och ta tag i det jag måste göra. Föresten så är träningvärken total från 30 day shreden och jag älskar det!!

Vad gjorde du för exakt ett år sen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0