Skoltrött

Så skoltrött så jag vill grina...vänta det är ju exakt det jag gör. Har inte haft en pluggpaus sen hössterminen började. Jag vet att jag inte har pluggat hela tiden dygnet runt men jag har alltid haft det i huvet att jag borde plugga. Vanligtvis är man befriad från att tänka att man borde plugga den helgen mellan tentan och tills nästa kurs börjar, vanligtvid 3-4 dagar. 3-4 dagar då man inte behöver tänka på nåt alls. Eftersom jag har pluggat dubbelt hela den här terminen så har jag aldrig fått den mentala pausen och jag har aldrig kännt att det är okej att inte plugga och jag har aldrig med gott samvete kunnat slappna av. Det börjar komma ikapp nu, när allt man gör är att plugga, det första man tänker på när man vaknar är plugg och det sista man tänker på när man går och lägger sig är plugg. Inte ett enda litet lov har jag fått, eller paus. Sen att man alltid ska prestera är en helt annan grej...

Men men, som jag sa förut så måste jag resa bort och få en liten paus för det är för mycket nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0