Lund

Sitter på tåget till Lund, ankommer Hässleholm. Inget snökaos i Skåne, här är det bara lite fläckar med snö lite här och var. Men det är molnigt, jag hoppas det blir soligt så jag kan få lite våårkänslor. Vårkänslor finns inte i Stockholm, det har snöat och snöat och snöat. Igår kväll när jag kom hem så hade trottoarerna snöat igen. Man va tvungen att gå på vägen och när jag skulle in i porten var jag tvungen att hoppa över en enorm vall med snö. Fatta nervöst när två av dom mest morgontrötta människorna ska ge sig ut på morgonen och köra till centralen. Jag lyckades och ställa klockan en timme försent och eftersom jag alltid ställer klockan med minsta marginal så va det mycket sent. Som tur va vaknade vi och sen strax innansex gav vi oss ut. Vi var först. 3dm snö va vi tvugna att sätta dom första spåren i. Gasa ut ur garaget så att vi inte ska fastna och sen halka oss fram till centralen. Dom hade ändå gjort ett hyfsat plogjobb på motorvägen. Kan inte vara enkelt. På radion sa dom att alla bussar skulle vara inställda och jag kunde redan se framför mig kaoset och alla arga facebookstatusar. Iallafall i Skåne finns ingen snö, jag hoppas att detta blir en liten hårresande och när jag kommer tillbaka så har det börjat smälta lite så jag kan åka slush med Max i flottsbro :) Lund här kommer jag! Hoppas hinna med lite Malmö och Köpenhamn. Men mest av allt vill jag bara ha semester och hänga med värdlenS bästa siri. Jag har sovit hela vägen och dreglat så nu är det bara20 min kvar och sen är jag framme! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0