Weekend

Att vara extremt upptagen på veckodagarna gör att man kan njuta av helgen ännu mer, vilket jag älskar! Fast det kommer inte bli så mycket fler lediga helger på ett tag nu, har så extremt mycket att göra fram tills mitten av februari. Men då ska jag åka iväg nånstans och njuta av att jag förhoppningsis lyckats med allt!

Den här helgen har varit magisk och bjudit på mycket kul hstorier att minnas! I fredags var jag och såg The Vaccines på debaser medis. Jesus vad bra dom är live! Jag fylls med så mycket lycka och kärlek när jag är på konsert och ser ett riktigt bra band. Jag njuter fullt ut. Känns som att jag måste ta vara på mitt extrema musikintresse och göra något utav det. Det som fattades är en vän som dela mitt intresse. Jag har inga problem att gå på konserter själv men det vore kul att ha nån man kan diskutera med och prata festivaler med etc. Lite brist på den varan i Stockholm för tillfället.

Efter konserten rullade jag vidare till Tanken på juristernas hus. Jag minglade mest runt och skrattade med vänner! Glittrade. Det är något som jag älskar att göra också, glittra. När man utstrålar lycka och ger folk sitt största leende och man ser att dom älskar det! Kvällen slutade med mycket skratt i bilen hem med mamma efter en liten incident under en kisspaus i det fria HAHA!

Lördag morgon spenderade jag i sängen med att skratta åt fredagskvällen och skvallra med vänner. Sedan hoppade jag på pendeltåget (!) och åkte ut till David för att ha julfest med lite vänner. Vi drack gögg framför öppen brasa, åt julbord, skrattade och lyssnade på julmusik. Hade det så mysigt, speciellt efter att min huvudvärk hade gått över.

Sedan skulle jag ta sista pendeln hem, men bussen kom för tidigt så jag missade den precis. Mina fötter va blöta och jag kände mig hopplös. då rullar en svart våldtäktsvan upp och frågar om jag vill åka med till Rinkeby! HAHA nej tack. Som tur va så kom bussen som skulle gå åt andra hållet och jag hoppade på den och tog mig till Alvik och där anslöt jag till tunnelbane systemet, och då vet man att man är i tryggt förvar. Kommer ihåg när jag var yngre så sa mamma att om jag går vilse så är det bara att leta efter T-märket så hittar man alltid tillbaka nånstans. Men men summan av detta: ingenstans utan min bil <3 Även fast det är intressant att titta på folk ute i kollektivtrafiken och se hur staden lever en lördagsnatt.

Idag har jag spenderat morgonen med att gråta åt Glee kidsen när dom hjälper hemlösa på julafton. Sedan skrattat åt gamla minnen. Speciellt ett som hoppade upp i hjärnan var den gången båten åkte ifrån oss i riga med alla våra grejer och vi var tvugna att spendera två dagar i det vi hade på oss, kläder som likvida medel. Jag var helt förstörd då men nu är det kul att skratta åt. <3 

Nu ska jag fortsätta att lyssna på musik och plugga. Ska skriva ett stycke om samtycke i sport och vart gränsen går. 

Denna vecka börjar alla vänner återvända hem och jag längtar efter att träffa dom! Andra vänner lämnar stockholm för gott snart och till dessa säger jag på återseende, någonstan i världen, någon gång i livet!  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0