Midvinter natt

Der blir inga virgin cosmos ikväll när regnjackan är på och turer gås ned till tvättstugan. Däremot var gårdagen en extremt bra kväll! Vi hade midvinter fest för alla internationela studenter på SU och jag var serveringsansvarig. Pyntat med glitter, snö och silver och en tomte som sprang omkring så hade vi totalt över 150 gäster under kvällen. Jag varierade kvällen med att hjälpa till bakom baren, hålla vakterna nöjda, prata med DJn och mingla med alla gäster, gamla bekanstskaper som nya. Hade en så himla bra kväll helt enkelt. Efteråt så städade vi och skrattade och kvällen slutade med att jag skjutsade hem Tor, Bo och Ivar och vi lyssnade på julmusik. Sedan fortsate jag i julens tecken i bilen hem och var extremt nöjd och jag träffade till och med en av vakterna på hemvägen knäppt nog haha. En prefekt fredagskväll helt enkelt!

Jag älskar att ge någon mitt största leende och verkligen mena det,
att dela skratt med nya och gamla vänner,
att glimma med ögonen och utstråla lycka.
Jag älskar att avsluta en kväll med att känna mig alldeles lyrisk.
Det är fantastiskt!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0