Stjärnklart

Idag är en stjärnklar natt i Stockholm. Det betyder att det är mörkt om nätterna och att hösten är påväg men det gör inget. Jag älskar stjärnor. Jag stannade upp i min promenad hem och tittade, jag fann också en stjärna som lyste så klart att det måste ha varit en planet jag såg. Jag gick hem, tittade på stjärnorna och tänkte på kärlek. Idag har jag varit på bio och blivit kär, kär i den kärleken som uppstod i filmen. En kärlek som man säkert också bara kan hitta på film och det är därför den är så unik och ouppnårlig.

Jag blev kär i att kärleken hittades i den mest otippade på jorden. Att den uppstod ur en vänskap och i någon man vet finns där för en när allt man behöver är någon som säger att den finns där för dig. En kärlek som va så knäpp och fnittrig men också djup och passionerad. En kärlek där man visste att man var den enda, en jag blir galen för att jag vill ha dig kärlek. En kärlek där man kan vara sig sjäv, i gott och ont, bli förlåten och ändå älskad.

Sen log jag när jag tänkte att den kommer. En dag kommer den komma, det säkraste kärleken i värden, den varje människa på jorden förtjänar. Då kommer jag veta det. Då kommer jag känna att det är på riktigt och att jag är den enda i världen och det förtjänar jag. En kärlek som man kan leva utan men att man inte vil det.
Tills dess ska jag inte leta, jag ska skratta och le tills mitt leende endag besvaras.

Gonatt xx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0