Spare me one dollar?


Arazo kom till New York i jeans och tänkte att hon skulle överleva hettan. Hon hade fel och fick låna min klänning.

Riktig Americansk frukost. Blåbärspannkakor med jätte mycket sirap.

Jag hade french toast med ägg, bacon och sirap. mmm

Vi hängde lite i Central Park

Tunnelbana

Vi försökte få tag i en taxi som för övrigt är riktigt billigt här.

The Village. "The fat black pussycat"

Aniv och Paulina i The Village

Ethiopisk resturang, mycket gott.

Rooftop party, uppe på taket där vi bokstavligt talat stannade hela natten :)

Tak..sen blev min tröja smutsig.

Oändliga skyskrapor

På väg till skolan via Time Square.

Igår gick vi och handlade och sen lagade vi mat. En mataffär i USA är riktigt rolig att vara i, dom har allt! Då menar jag verkligen allt. 3 liter pepsiflaskor, alla smaker du nånsin kan tänka dig på chips, 100 olika mjölksorter, bagels i alla smaker du kan tänka dig etc. Det var kul att handla. Vi lagade kycklingburgare och sen hade vi filmkväll med Gleefinalen, Taken och halva Superbad för vi somnade innan vi hann se klart på den. Det är så äckligt varmt här, har aldrig varit med om nått liknande. Det är fuktigt och om man inte är blöt av svett så är man blöt av regn. Igår regnade det lite men det var fortfarande lika varmt ute och regnet var typ varmt.
Det är folk överallt också och bilar och polisbilar och hemlösa och knäppa människor. Det är en riktigt udda blanding av allt du kan tänka dig. Älskar det.

Nu är det dags för mig att sluta sitta vid dator och ge mig ut på stan och kolla runt och leva! På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0