It's like yes

I onsdags så träffade vi Aniv och hans svenska kompis Felix. Vi hängde lite och sen var vi hemma och hade fest på fyra personer. Vi typ dansade och satt ute på trappen och hängde.

Igår så var vi Jimmy, Aniv, Felix och hans familj och jag på Coney Island som ligger ungeför 40 minuter utanför stan. Där finns ett nöjsfält och en strand. Vi började med att äta mat på ett ställe där dom tillverkade den första varmkorven någonsin. Sedan gick vi till stranden och solade och badade. Det var mediumfresh där, en blanding avwhite trash, hobos och vanliga männskor men det var skönt att svalka av sig i hettan. När en storm var på väg så åkte vi tillbaka in till stan. Vi hyrde en skräckfilm som hette "The Uninvited" och kollade på den och jag var rädd resten av natten haha.

Imorse så åkte Jimmy till skolan och jag gav mig ut på stan på egen hand. Först shoppade jag på Victoria's Seret rean. Jag älskar den affären! Sedan var jag inne på h&m och forever 21 men jag behöver en hel dag till bara forever 21 känns det som. Efter ett tag när jag hade gått omkring så hamnade jag lite "vilse". Det är väldigt svårt att gå vilse i NY för att allt är gator och avenyer och man hittar tillbaka men jag hanade lite off. Jag hamnade i dom lite finare och lugnare kvarteren på eastside som fifth avenue och park avenue. Men det var också en upplevelse. Efter ett tag hittade jag till Bryant Park där jag slog mig ner och tittade på människor.
Bryant Park kan vara ett av mina favoritställen i New York. Det är så mysigt där. Det finns solar och bord överallt som alla får sätta sig vid, gratis internet och blandningen av människor är mysig. En man i kostym tog en tupplur på en stol, en barnfamilj jagade sitt barn som sprank omkring och ett shoppinggäng vilade sina fötter.

Ikväll så ska vi fira midsommar. Aniv har lagat köttbullar och Jimmy, Aniv, Felix, jag och eventuellt en kompis till Aniv ska ha en mysig midsommarmiddag. Efter det ska vi gå ut på ett ställe som heter typ Webster eller nått. Detta blir första officiella utgången i NY för mig. Spännande! Men först ska jag tupplura (då jag sov dåligt inatt), duscha och måla naglarna. Sedan kan festen börja.

Hörde att sverige fick en midsommar utan regn för en gång skull och det glädjer mig. Glad midsommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0