Framme i New York

Har anlänt till ett riktigt varm och kvavt New York cirka 30 grader varmt! Sitter för tillfället på Broadway Dance Center medans Jimmy och Paulina har dansklass. Snar är det min tur!

Resan gick jätte bra...satt nån tysk tant på min plats men hon flyuttade sig. Jag var dock riktigt riktigt kissnödig i slutet när vi skulle landa. Piloten sa att vi skulle landa om 5 minuter så jag tänkte att jag håller mig men nej sen ändrade han sig och sa 15 minuter. När vi väl hade landat så fick vi stå på landingsbanan jätte länge och vänta. När bältesskylten slogs av så trängde jag mig bakot i massan som försökte gå framåt och typ "sorry, förlåt, ojdå, excuse me" Förvirrande men jag fick kissa tillslut!

Kom ut ur planet och begav mig mot passkontrollen med lite Frank Sinatra som sountrack. Det första som händer är att nån säger åt mig att man inte får lyssna på musik. Så där står jag i passkön i typ 45 minuter och väntar tyst. 
När det var min tur var jag lite nervös för dom är ganska stränga i detta land. Men när vi kom fram var det lungt..han till och med raggade på mig. Undrade vad jag gör hemma och hur långt kvar jag har as a "lawstudent". Sen frågade han om det var min pojkvän som jag skulle bo hos och när det inte var det om jag har pojkvän hemma. Han frågade hur gammal jag va och sa att om jag inte hade varit så ung så hade han gett mig sitt nummer haha!! Men det var kul änå, jag kände mig välkommen. 

Sen tog jag bussen in till Port Authority där väntade J och P och nu har vi som sagt gått itll BDC. 
Mina batterier dör snart och jag ahr ingen adapter så jag måste gå nu. Men jag kommer att hålla mig uppdaterad på bloggen!

Puss så länge från världens bästa New York! 


Kommentarer
Postat av: Eva

AAAWWW! Låter som en sjukt bra start på resan. Nu drar jag också men vi får följa varandra på nätet. Och ja, Debaser Slussen äger som sommarhängsställe i Stockholm!

2010-06-21 @ 09:14:39
URL: http://insidan.kth.se/medie/studentbloggen/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0