1 dollar pizza

Så det har varit väldigt händelserika dagar här i New York city. Jag var väldigt väldigt trött när vi lämnade dansskolan och gick hem för att lämna min väska. Men om jag skulle komma över jetlagen var det bara att köra hårt. Vi gick till en uteservering på 50e gatan som hette Blockheads. Där beställde vi en stor texmextallrik som vi delade på. Där var även Paulina som Jimmy bor med och två till tjejer från dansskolan. Så där satt vi och hängde fast jag var vääldigt trött. Efter det gck vi hem och jag slocknade på 4 sekunder.

På morgonen klockan 7.00 vaknade jag av att Arazo kom in i lägenheten och skrattade åt mig. (Det är hos henne jag ska bo hos i LA) Hon mellandlandade i NY på väg till Sverge och vi spenderade några timmar ihop. Bland annat så åt vi en riktigt amerikans frukost på en diner. Jag åt French toast med Sirap bacon och ägg. Det va riktigt riktigt gott. Sen gick vi till Bryantpark och hängde lite. Sen vandrade vi upp till Centralpark och tog en slushie på Dunkin Doughnuts. Efter det tog vi tunnelbanan till Canalstreet och china town. När vi hade vinkat av Arazo på bussen så tog vi en liten shoppingrund och köpte ite shorts till mig då jag enbart har med meg kjol. Kjol är nästan omöjligt här för att det är så varmt och kvavt och benen gnider sig haha fresh! Sedan tog vi oss hem och där väntade Aniv och Ming. Vi bestämde oss för att äta på en Ethiopisk resturing i The Village. Det var huuur mysigt som helt i Village. LÅga hus och ganska lungt om man jämför med resten av staden.

På kvällen hade vi ett rooftopparty. Alltså satt vi alla och hängde på taket till deras lägenhet. Det var hur mysigt som helst. Så mysigt att vi bestämde oss för att sova där på natten. Så vi gick ner och hämtade våra täcken och kuddar och sen så sov vi. Fast vi vaknade väldigt tidigt imorse och gick ner för att fortsätta sova..det var liite hårt att sova på taket. Sedan började dagen med 2 stycken slice of 1 dollars pizza. Finns överallt här. Men betalar 1 dollar och får en stor slice pizza. Nu är vi på dansskolan och surfar lite. Sen ska vi handla och ha filmkväll tror vi.

Vi hörs sen! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0