Studio City

När Arazo var på dejt så var jag på en egen liten dejt med studio city. Jag promenerade i princip hela Ventura boulevard. Man känner sig så dum som fotgängare på ett ställe där alla åker bil. Men där gick jag iallafall. LA ärverkligen bergit och kulligt. Bakom dom små husen som inte är skyskrapor så ser man massa berg och kullar. På vissa berg ser man bostäder. Påminner lite om montenegro vid kusten, jätte fint. Hela studio city påminner lite om Serbien/Jugoslavien. Små hus, vissa i sämre skick än andra. Små "hemma gjorda" affärer och service ställen. Fast sen ser man att alla stora kedjor flyttat in och bilvägarna är massiva. På riktigt, motorvägarna här har fem körfält och dom är packade dygnet runt typ.

Det växer palmer här också och det är så mysigt. När jag gick hem så såg jag solen gå ner mellan palmbladen! En kille ställde sig brevid mig vid övergångstället och började sjunga. Efter ett tag så frågade han mig om jag hade CK parfymen på mig. Det hade jag inte. Han frågade vad det var som luktade så gott och jag svarade att det antagligen var min sololja. Då skrattade han och sa att han nog måste börja använda sololja. Jag antar att det är kul för att han var svart.

När jag kom hem hängde vi lite och pratade om gamla goda tiderna i musikalklassen och sen så bestämde vi oss för att jag skulle vara med om min första in n' out burger experience. Christoffer hade talat så väl om det hemma i Stockholm och förberett mig på en hejjar, och Arazo och Amanda (rumskompis) talade ännu mer väl om det så jag var sjukt taggad. Det var dock bara helt okej. Jag antar att mina förhoppningar var för stora. Ska ge det en till chans men då måste Christoffer berätta om det hemliga man beställer som inte finns på menyn. Svara på fejjan Chris! Efter det åkte vi till downtown för att gå på cookies and cream och äta efterätt. Men jag var så mätt redan så jag skippade glassen som serveras mellan två stora kakor. Får bli en annan gång kanske.

Nu sitter vi och funderar på om vi ska på M.I.As efterfest för hennes konsert. Vi är väldigt klyvna och obestämda. Det vore ju häftig men i LA är det jippon varje dag och man missar inte riktigt nått om man inte går.
Imorgon ska vi nog bara dra omkring i stan och göra allt turistigt så vi får det överstökat ;P


Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0