Los Angeles

Är framme i Los Angeles nu. Bor i Studio City som ligger i norraHollywood. Arazobor superfint och det är storagrindar runt hennes lägenhetskomplex och alla som kommer måste berätta vem dom är och vad dom ska göra där för att få bli insäppta så jag känner mig trygg. Hela nedervåningen under lägenheterna är garage för att alla här har bil när dom tar sig omkring och kollektivtrafiken suger. Men jag ska nog se till så att jag klarar mig :) Fast jag fick ett smakprov redan igår. Det finns liksom ingen arlanda express eller flygbuss här utan man fick ta en "supershuttle". Man går till en liten kvinna och berättar vart man ska och sen parar hon ihop en med andra som ska i närheten. Sedan får man sätta sig en minibuss och åka dit man ska och så blir man iofs avsläppt precis framför dörren. Men detta var svindyrt, kostade mig 37 dollar. Till skillnad från New York där det kostar 10-15 eller Stockholm runt 1 hundring. Men men jag är framme nu och det är de viktiga.

Nämnde jag att hon har pool och gym också? Jätte bra! Ska kanske vandra ner dit för Arazo är i skolan och jag är helt vilsen i LA. New York hade jag koll på innan jag kom dit men LA inte lika mycket.

Måste skriva om sista dagarna i NY också och lägga upp bilder. Men det får bli en annan gång. Tidskillnaden är 8 timmar, alltså ligger jag 8 timmar efter.

Jag tror jag kommer trivas här tror jag. Men om exakt 2 veckor idag så landar jag i Stockholm igen...

Puss

Kommentarer
Postat av: Elsa

JA! Då är du ju hemma till vår infyttningsfest! Om nu jetlaggen har gett med sig...



Hoppas du har det bra!

Puss!

2010-07-17 @ 11:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0