Good morning New York/Goodbye New York

Igår när jag landade åkte jag till Queens där Antonias Italienska pojkvän hämtade upp mig med italienska kindpussar. Sedan väntade en hemlagad italiensk familje sen lunch/middag. Nunzio hade som första rätt lagat pasta med tonfisksås, till andra rätt kyckling med potatis och till efterätt hade vi honungsmelon. Jätte gott! Jag pratade med Antonias mamma och hennes galna morfar som berättade historier om 40-talet! Vi åkte in till Union square och mötte upp Antonia efter jobbet och sen gick vi på afterwork. Jimmy! Jag föreslog att vi skulle gå till Blockheads och vet du, det finns en till Blockheads på 33e och 3e!! Alltså väldigt nära crazytown där du bodde! Denna blockheads är populärare och man måste vänta för att få ett bord och dom bjuder på nachos och dipp! Efter många historier om EU, LA, pojkar och familj tog tröttheten över och vi åkte ut till queens och somnade sött med AC. Hade glömt hur extremt fuktigt det är här!
Nu sitter jag på starbucks och dricker kaffe och jag gillar inte ens kaffe! Men jag valde att vakna 7 imorse och åka in till jobbet med Antonia. Alltså klockan 4a LA-time som jag fortfarande går på. Men det år lika bra, då kan jag sova på planet och behöver inte vara så extremt jetlagged när jag kommer hem imorgon bitti. Helt sjukt att jag kommer vara hemma ikväll min tid! Jag har varit borta väldigt länge. Det känns ändå bra att vara i NY. Det var hör jag började min resa och nu "knyter jag ihop säcken". Fantastiska veckor har jag haft. Nu ska jag ge mig ut och säga hej då till New York fast vi säger inte hej då, vi säger på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0