DKNY

I förrigår tänkte Jimmy och jag att vi skulle vandra runt lite i Soho och meatpacking. Vi åkte dit och stog vid en korsning och visste inte om vi skulle till höger eller vänster, då fick Jimmy syn på DKNY affären. Eftersom det är min favoritaffär så bestämde jag att vi skulle gå dit. När vi kom in så började dom prata med mig om min DKNY väska som jag redan hade med mig. Dom tyckte den var fin och sa att dom inte hade fått in den typen av väskor i New York. Sen frågade dom om jag jobbade för företaget?? Varför skulle jag göra det? Alla expediter skulle iallafall prata med mig och visa mig massa olika grejer. Sen fck jag syn på en väska och blev kär. Det visade sig att den endast gjordes i 30 exemplar och säljs bara i New York. Jag tittade på den sista. En kille som jobbade där visade mig en bild ur Harpers Bazar där väskan var med i en editorial. Jag va ju tillslut tvungen att köpa väskan. Man kan inte säga nej till en väska från sitt favoritmärke som man är förälskad i, som enbart har gjorts i 30 exemplar. Så en glad tjej vandrade ut ur affären med en DKNY påse och en ny kärlek. Vem behöver killar när man kan ha väskor?? Nu överdrev jag.


En gla tjej utanför DKNY butiken.

Efter det vandrade vi runt lite i Soho som är så mysigt! Dessutom är det här alla snygga killar gömmer sig. I midtown där vi bor är det bara massa skumma människor.

Fasaden på ett hus i Soho.

Dom på DKNY gav oss vatten, det behövdes fast flaskorna var väldigt små.

Sedan vandrade vi in i Meatpacking. Det brukade finnas massa kötthandlare där förut så det är fullt med lagerlokaler och kullerstenar. Nu för tiden har det blivit riktigt trendigt med stora modehus och fashionabla resturanger.

Längst mot vattnet i meatpacking har dom byggt en park upe på en gammal järnvägsbro. Hur mysigt som helst med en riktig fin utsikt.

I railroadparken kan man lägga sig på sundeck och sola, här skiner solen från morgon till kväll.

Nu ska vi gå och handla mat och sen ska vi gå till piren och ha picnick. Det är riktigt bra väder här just nu, inte lika kvavt som när jag kom men fortfarande varmt och skönt.

Puss puss

Kommentarer
Postat av: jennifer

Vem behöver män när man har väskor? rätt inställning! Ser fram emot att få se skönheten!

2010-07-03 @ 16:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0