Beautiful ladie carrying two bananas.

Hej bloggen! haha. Idag ska jag prata lite om dans. Tog två dansklasser idag på Edge här i Los Angeles. Jag är altid orolig när jag kommer till ett nytt ställe för att jag ska vara sämst och så. Alla ser alltid så dansiga ut och sen så börjar uppvärmningen och alla är fett viga. Grejen är att när man väl ska börja dansa så suger dom flesta väldigt väldigt hårt! Så det är ju bra för mig haha. Dom är all about stretch här. Man värmer upp i 2 minuter sen stretchar man i en halvtimme och sen gör man magövningar i 10. Så inte undra på att alla är viga jävlar. I sverige brukar jag vara bland dom vigaste men här...

Första klassen ville jag lämna direkt! Läraren sög, dansade fult och hade en äcklig koreografi. På toppen av det så fick en brud som dansade som ett ADHD barn visa för det va tydligen så hon ville ha det. Downs syndrome är väl mode igen.

Andra klassen var mer okej. Fast anmäler man sig till Jazz så vill jag ha jazz. Läraren var skön och lyssnade på min typ av musik och han hade mycket jazzteknik över golvet. När det väl kom till koreografin fick vi sätta på oss våra ytterskor och dansa house! Han sa att man måste kunna massa olika stilar och jag håller med. Men om jag kommer för att träna jazz vill jag träna jazz, vem vet jag kankse har tagit 4 andra houseklasser den dagen och nu fick jag ingen jazz. Ni fattar. Trots allt så var det en kul lektion. Han pratade med mig efter klassen och sa att jag borde komma tillbak på fredag då han ska undervisa igen, det skulle bli nått annat då. Kanske gör det.

Kom ut svettigast från dansskolan och en howdie gubbe kör fram och säger att jag är vacker. HAHAAH. Han gillar svett. Sen gick jag in på 7-eleven (som finns mycket mer här än i NY, fast nte lika mycket som i Sverige. Sveriges alla 7-elevens är ett skämt) och köpte två banener för att jag var hungrig och behövde växel till bussen. Det var en liten söt indie gubbe som jobbade där och han sa på breeeedaste indiska dialekten, typ som Apu i Simpsons "I'm gonna giva you a bag" Så fårgade jag varför så svarade han "Haha beautiful ladie carrying two bananas!" Som om det var det roligaste han sett idag. Men jag började asgarva och asgarvade hela vägen hem med mina bananer som jag åt upp.

Nu är jag hemkommen och funderar på att slänga mig i Jacuzzin då mina muskler kommer göra såååååå ont imorgon!! Sedan kommer Emelie hit och vi ska på en konsert och på nattklubben Les Doux. Det är den klubben alla the hills tjejerna går till. Vi står med på vip-listan igen tack vare Arazos kontakter haha!

Puss 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Nice med dans !!

Åh, och New York.

Jag saknar båda :)

2010-07-23 @ 06:46:03
URL: http://vardagsregn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0