Audition, Atlantic Records

Färdig firat. Imorse var jag uppe med tuppen för att åka med Arazo till skolan. Hon hade en atist performance class där man sjunger på scen och läraren utvärderar ens scenframträdande. Arazo är sååååå duktig, sjunger så fint! Däremot fanns det andra människor som verkligen inte kunde sjunga, konstigt för dom går ändå musikskola!
Går mycket snygga musiker på hennes skola kan jag också berätta, från runt om i hela världen.

Efter det så gick jag hela walk of fame och kollade på alla stjärnornas stjärnor. Blev glatt överaskad när jag såg att judge Judy hade en stjärna haha! Fanns många toma stjärnor också, just saying. Sen så var jag och tittade på Hollywoodskylten på långt håll. Vill gå närmre.

Efter ett tag fick jag ett sms av Arazo att jag skulle komma till skolan för vi skulle på nån auditions. Det var hos Atlantic records som precis hade signat en ny artist som heter Hope. Hon var super trevlig och sökte bakgrundssångare. Arazo, Emelie och Amanda sjöng. Dom frågade om jag skulle sjunga med jag svarade glatt att jag är mer utav en dansare och om dom behöver dansare så finns jag för dom! Dessutom vill man inte gå upp och sjunga för massa musiker och musikfolk efter att Arazo och Emelie precis har sjungit! Manegern sa att Arazo hade för mycket talang för att får jobbet och att han var väääldigt imponerad av henne. Han sa att han skulle ringa henne om några månader när hon hade gått på musikskolan ett tag till.
Emelie däremot fick jobbet!! Hon ska repa varje dag i en månad och sen flyger dom till New York och har ett showcase för alla viktiga på skivbolaget. Hur kul som helst. Sen så fick vi vara kvar där och vänta på att hon skulle testa lite olika grejer etc.. Många snygga musiker killar som vandrade i dom lokalerna också! HAHA!
Det kanske är dags för mig att flytta till LA??

Efter det åkte vi hem och lagade middag och firade. Det är inget skämt om att man träffar rätt människor i LA och att hela industrn finns här. Finns så många chanser man kan ta och så många auditions man kan gå på! Det gäller bara att inte vara lat och blyg. Sen måste man vara försiktig också för det är massa skummisar där ute också. Oh well. Nu är vi mätta och trötta och vad som väntar imorgon vet vi inte :)

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0